Als ik een offerte heb opgevraagd, worden de artikelen dan ook voor mij gereserveerd?
Nee uw artikelen worden pas gereserveerd nadat u de offerte via het systeem hebt bevestigd.
Moet ik mijn offerte digitaal bevestigen?
Ja de offerte die u van ons ontvangt moet digitaal ondertekend worden.
Pas nadat u dit heeft gedaan, zullen de artikelen in uw offerte voor u worden gereserveerd.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Als u een wijziging wilt doen in uw offerte, kunt u het beste per mail contact met ons opnemen (info@ludic.nl). Vermeld uw offerte nummer in uw mail, zodat wij uw bestelling gemakkelijk in het systeem kunnen vinden.
Een wijziging in uw offerte kan tot 3 dagen voorafgaande aan uw evenement.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het annuleren van een bestelling kan natuurlijk altijd. Voor het annuleren van bevestigde offertes hanteren wij de volgende annuleer voorwaarden: Tot 4 weken aan uw event brengen wij 25% van de huursom van het geannuleerde in rekening. Tot 1 week voorafgaande aan uw evenement brengen wij 50% in rekening. En tot 2 dagen voorafgaande aan uw evenement brengen we 100% van de huursom in rekening.
Hoe weet ik of mijn bestelling compleet is (afgeleverd)?
Elke levering wordt samen met u gecontroleerd bij aflevering of ophalen. Nadat u de gelegenheid hebt gekregen om de bestelling te controleren vragen wij u om de pakbon fysiek of digitaal te ondertekenen voor akkoord.
Ditzelfde zal worden gedaan op het moment van retour.
Indien er items ontbreken bij de retour van uw bestelling, heeft de verhuurder het recht om hiervoor een vergoeding of vervanging in rekening te brengen.
Indien er schade is aan items bij de retour die er nog niet op zat bij de uitgifte, heeft de verhuurder het recht om hiervoor een vergoeding of vervanging in rekening te brengen.
Moet ik borg betalen?
De verhuurder heeft het recht om een borgsom te vragen. De hoeveelheid is afhankelijk van de hoogte van de huursom en uw klanthistorie.
Wat wordt gezien als een standaard huurperiode?
Onze prijzen zijn opgebouwd aan de hand van gebruiksdagen.
De 1e gebruiksdag is de eerste dag (24 uur) dat uw gehuurde artikelen worden gebruikt.
Bij sommige huuritems is het tarief voor een 2e huurdag hetzelfde als een 1e huurdag en soms is het tarief voor een vervolgdag lager dan een 1e gebruiksdag.
Het is het mogelijk om aan de huurperiode maximaal 24 uur voor transport totaal toe te voegen. Dus op de transportdag voor ophalen in de middag rond 14.00, dan moet het op de terugbrengdag ook voor 14.00 weer retour gebracht zijn.
Op zondag kan er (vaak) niet retour gebracht worden. Indien deze dag voor uw bestelling de retourdag zou zijn wordt hier geen extra huurdag voor in rekening gebracht en kunt u de retourtijd op maandag aanhouden.
Hoeveel schoonmaakkosten moet ik betalen?
Indien u een product huurt dat na uw huurperiode schoongemaakt dient te worden. Denk bijvoorbeeld aan glaswerk, bestek of ander materiaal of apparatuur waarbij vooraf al bekend is dat deze gedurende de huurperiode vies zullen worden dan zal het tarief voor schoonmaakkosten op uw offerte vermeld worden.
Indien een ander huuritem vies retour komt en hier meer dan 5 minuten aan arbeid nodig is om het item schoon te maken, heeft de verhuurder het recht om hier op nacalculatie schoonmaakkosten voor in rekening te brengen.
Hoeveel reparatie- of vervangingskosten moet ik betalen als ik een huurartikel stukmaak of met schade retour komt?
Indien een item kapot of met schade retour wordt gebracht en dit NIET mogelijk is om te repareren, heeft de verhuurder het recht om vervangingskosten in rekening te brengen. Deze bedragen de hoogte van de nieuwprijs van het kapotte artikel.
Indien een item kapot of met schade retour wordt gebracht en dit WEL mogelijk is om te repareren, heeft de verhuurder het recht om reparatiekosten in rekening te brengen. Deze bedragen de hoogte van de arbeid en benodigde materiaal van het kapotte artikel.
Kan ik korting krijgen op de prijs van een huur artikel?
Aan de hand van uw klanthistorie en klantprofiel is het mogelijk om korting te krijgen op de huursom.
Indien u meer dan eens per maand een item huurt of de artikelen op professionele wijze als wederverhuur aan uw eigen klanten aanbiedt, neem dan gerust contact met ons op om uw kortingstarief te laten bepalen of heroverwegen.
Indien u vaker bij ons huurt raden wij u aan om een account aan te maken zodat we op basis van uw account kunnen bijhouden wat uw jaarlijkse huursom bedraagt.
Hoe is de aansprakelijkheid geregeld?
De huurder is tijdens de gehele huurperiode aansprakelijk. De huurder dient de huurartikelen bijvoorbeeld ook goed te beschermen tegen vocht en weersinvloeden. De huurder is ook aansprakelijk voor alle schade aan het product of op de gebruik locatie die zijn ontstaan tijdens het gebruik van het gehuurde.
Hoe worden de tarieven voor transport (bezorgen en/of ophalen) bepaald?
Voor het berekenen van de transportkosten is de omvang van de lading en het aantal kilometers vanaf onze standplaats naar de event locatie nodig.
Voor klein transport berekenen wij een starttarief van 35 euro per rit (Exclusief BTW) binnen Rotterdam en voor verdere afstanden €0,50 per gereden kilometer extra mits de items tijdens kantooruren kan worden bezorgd en opgehaald.
Indien er enkel buiten kantooruren kan worden bezorgd en/of opgehaald dan kan het zijn dat wij hier extra kosten voor in rekening brengen.
Dit zullen wij ten alle tijden op uw offerte vermelden.
Indien uw bestelling een grote omvang heeft en dit met een groot transport of meerdere wagens moet worden bezorgd worden hier extra kosten voor in rekening gebracht.
Worden er extra kosten in rekening gebracht als de huuritems moeten worden geleverd op een verdieping?
Onze transportkosten worden standaard berekend op leveren op de begane grond. Omdat het meer tijd kost om te leveren op een verdieping, worden hier extra transportkosten voor doorberekend.
Moet ik van tevoren aangeven als er geleverd moet worden op een verdieping?
Ja het moet ten alle tijden van tevoren worden aangegeven als u van ons verwacht dat er geleverd moet worden op een verdieping.
Onze transport planning wordt gemaakt op basis van de normale bezorgtijden voor leveren op de begane grond. Omdat leveren op een verdieping meer tijd kost voor onze bezorgers moeten we hier met het maken van de planning rekening mee houden.
Indien u niet van tevoren heeft aangegeven dat uw huuritems geleverd moeten worden op een verdieping, heeft onze chauffeur het recht om de huuritems op de begane grond te leveren of zelfs weer mee retour te nemen.
Indien de materialen weer retour meegenomen worden, heeft u geen recht op een restitutie van uw huursom.
Kan ik een bestelling ook zelf halen en terugbrengen?
Ja dat is mogelijk. Let u er daarbij wel op dat de huurartikelen dan ook tijdens het vervoer binnen uw aansprakelijkheid vallen.
Wat zijn de standaard bezorgmogelijkheden?
Wij leveren in zogenoemde tijdvensters. In veel gevallen heeft u de keuze tussen een ochtend- of middaglevering.
Ochtendlevering tussen 9 - 12 uur.
Middaglevering tussen 13 - 16 uur.
Avond/nachtlevering is alles buiten bovengenoemde tijdvensters.
Aan het bezorgen of ophalen in de avond of nacht zijn extra kosten verbonden.
Is het ook mogelijk om de spullen op een specifiek tijdsstip te laten bezorgen of ophalen?
Ja het is mogelijk om een exact tijdsstip voor bezorgen af te stemmen.
We zullen in de planning dan extra tijd reserveren om uw bezorging heen, zodat we op uw gewenste tijdsstip aanwezig zullen zijn op de bezorg locatie.
Omdat we meer tijd vrij moeten maken in onze bezorgroute voor eventuele files of andere mogelijke manieren van oponthoud worden hier extra kosten voor door berekend op uw offerte.
Hoe kan ik een klacht of kritische opmerking indienen?
Heeft u een klacht of een kritische opmerking. Laat het ons a.u.b. weten. Elke feedback is voor ons belangrijk om verbetering te realiseren.
Wij staan open voor uw kritiek of commentaar.
Stuur uw mail naar info@ludic.nl en gelieve vermeld in het onderwerp dat het om een klacht of feedback gaat.
Vermeld in uw mail ook uw naam en telefoonnummer zodat wij contact met u op kunnen nemen.